close

「只要有你在,哪裡都是我最愛的微雨巴黎。」

第一次發現 Lauv 是在 Spotify 推薦清單裡面聽到的 The Other,

一直在串流表現相當出色的他,終於也要在銷售出頭啦!

在與 DJ Snake 合作 A Different Way 後他的聲音被更多主流聽眾所認識,

新歌 Paris In The Rain 成功抓住許多路人粉的耳朵!

 

這首歌我覺得最大的特色在於

Lauv 運用大量的背景音樂打造出「微雨」的氛圍,

配上他輕柔的聲音,真的有如漫步在巴黎的愜意感受,

MV 也相當簡單的只運用一個場景,

與最後畫龍點睛的藍色油漆撒落,

讓這首樸實簡單、但聽覺體驗相當豐富的單曲更加分了不少!

 

Lauv - Paris In The Rain 微雨的巴黎

All I know is (ooh ooh ooh)

我所知道的是

We could go anywhere we could do

我們可以到任何地方 去做任何我們想做的事

Anything girl whatever the mood we're in

女孩 不管我們現在抱著什麼樣的心情

All I know is (ooh ooh ooh)

我所知道的是

Getting lost late at night under stars

在星空下的夜晚迷了路

Finding love standing right where we are your lips

才發現我不斷追尋的愛 其實就在你的唇上

They pull me in the moment

那一瞬間 我身陷其中

You and I alone and

你和我都還單身 而

People may be watching I don't mind ‘cause

路人們或許會側目 但我豪不在意 因為

 

Anywhere with you feels right

只要有你在 去哪都自在

Anywhere with you feels like

只要有你在 就好像

Paris in the rain

微雨中的巴黎

Paris in the rain

微雨中的巴黎

We don't need a fancy town

我們不需要炫麗的小城

Or bottles that we can't pronounce

或是我們叫不出名字的瓶罐(指高價難念品牌的酒水)

'Cause anywhere babe

因為不管在哪 寶貝

Is like Paris in the rain

就像是微雨中的巴黎

When I’m with you

當我和你在一起

When I’m with you

當我和你在一起

Paris in the rain

微雨中的巴黎

Paris in the rain

微雨中的巴黎

 

I look at you now and I want this forever

我凝視著你 真希望這瞬間即是永恆

I might not deserve it but there's nothing better

我可能不配 但沒什麼比這更美好了

Don't know how I ever did it all without you

如果你不在我身旁 我不知道我該如何做到這一切

My heart is about to, about to jump out of my chest

我的心就好像快要躍出胸膛

Feelings they come and they go that they do

這悸動一次次地來衝擊

Feelings they come and they go not with you

這悸動一次次地來衝擊 一切都是因為你

The late nights

深夜

And the street lights

街燈

And the people

以及零星的行人

Look at me girl

都在看著我 和女孩你

And the whole world could stop

而整個世界就像靜止一般

 

Anywhere with you feels right

只要有你在 去哪都自在

Anywhere with you feels like

只要有你在 就好像

Paris in the rain

微雨中的巴黎

Paris in the rain

微雨中的巴黎

We don't need a fancy town

我們不需要炫麗的小城

Or bottles that we can't pronounce

或是我們叫不出名字的瓶罐(指高價難念品牌的酒水)

'Cause anywhere babe

因為不管在哪 寶貝

Is like Paris in the rain

就像是微雨中的巴黎

When I’m with you

當我和你在一起

When I’m with you

當我和你在一起

Paris in the rain

微雨中的巴黎

Paris in the rain

微雨中的巴黎

 

Girl when I'm not with you

女孩 當我和你分開時

All I do is miss you

我只能心心念念著你

Come and set the mood right

獨自平撫自己的心情

Underneath the moonlight

在月光下

(Days in Paris Nights in Paris)

巴黎的日與夜

Paint you with my eyes closed

在我夢中畫出你的倩影

Wonder where the time goes

忘了時間的流動

(Yeah, Isn't it obvious Isn't it obvious)

這不是很明顯嗎?這不是很明顯嗎?

Come and set the mood right

獨自平撫自己的心情

Underneath the moonlight

在月光下

 

Anywhere with you feels right

只要有你在 去哪都自在

Anywhere with you feels like

只要有你在 就好像

Paris in the rain

微雨中的巴黎

Paris in the rain

微雨中的巴黎

Walking down an empty street

走在無人的街道

Puddles underneath our feet

跨過腳下的水窪

arrow
arrow

    柚子 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()