close

周末哥 The Weeknd 出新歌啦!

這次攜手本屆葛萊美獎橫掃所有嘻哈饒舌獎項的 Kendrick

走一個跟上一張哈哈哈哈哈的 Starboy 不一樣的壯烈風格!

雖然這首相對於 Starboy 是我比較喜歡的曲風,

但這首歌歌詞故事我真的是覺得...恩...有點幼稚...

什麼為你而死、沒有你我就會死,真的是...不行不行

反而是 Kendrick 那一段歌詞真的寫得很好阿!快來聽看看吧!

 

The Weeknd - Pray For Me ft.  Kendrick Lamar 為我祈禱

I'm always ready for a war again

我早就準備好再戰一場

Go down that road again

再次踏上那條不歸路

It's all the same

還是老樣子

I'm always ready to take a life again

永遠抱著必死的決心

You know I'll ride again

你知道我又會再一次勝利

It's all the same (ooh, ooh, ooh)

就像老樣子

Tell me who's gon' save me from myself

告訴我 誰能拯救我呢

When this life is all I know

當人生老是一成不變

Tell me who's gon' save me from this hell

告訴我 誰能把我拉出地域深淵呢

Without you, I'm all alone

沒有你 我就是孤單一人

 

Who gon' pray for me?

誰還會為我祈禱

Take my pain for me?

帶走我的苦痛

Save my soul for me?

救贖我的靈魂

'Cause I'm alone, you see

因為如你所見 我是孤單一人

If I'm gon' die for you

如果我將為你而死

If I'm gon' kill for you

如果我將為你奮戰

Then I'll spill this blood for you, hey

那我絕對會為你拋頭顱灑熱血

 

[Verse 2: Kendrick Lamar]

I fight the world, I fight you, I fight myself

我挑戰世界 挑戰你 挑戰自己

I fight God, just tell me how many burdens left

我挑戰上帝 告訴我卸下了多少重擔吧

I fight pain and hurricanes, today I wept

我對抗痛苦與暴風雨 卻哭了

I'm tryna fight back tears, flood on my doorsteps

我試著打擊淚水 家門前的洪水(迫在眉睫的挑戰)

Life a livin' hell, puddles of blood in the streets

人生就是個活煉獄 街上滿滿血水

Shooters on top of the building, government aiding relief

狙擊手居高臨下 政府負責救濟

Earthquake, the body drop, the ground breaks

地震來襲 天崩地裂

The poor one with smoke lungs and Scarface

可憐的人們 吸入整肺的廢氣 滿臉傷疤

Who need a hero? (hero)

誰需要英雄

You need a hero, look in the mirror, there go your hero

你需要英雄 照照鏡子吧 你就是自己的英雄

Who on the front lines at Ground Zero? (hero)

誰總是站在最前線呢

My heart don't skip a beat, even when hard times bumps the needle

我絕不緊張害怕 就算是在最艱難的時刻

Mass destruction and mass corruption

巨大的災難與腐敗

Their souls are sufferin' men

所有的靈魂都在承受著痛苦

Clutchin' on deaf ears again, rapture is comin'

只好再次摀住耳朵 美好時刻終於要來臨

It's all prophecy and if I gotta be sacrificed for the greater good

這只是我的預言 如果我必需犧牲小我完成大我

Then that's what it gotta be

我不入地獄誰入地獄

 

Who gon' pray for me?

誰還會為我祈禱

Take my pain for me?

帶走我的苦痛

Save my soul for me?

救贖我的靈魂

'Cause I'm alone, you see

因為如你所見 我是孤單一人

If I'm gon' die for you

如果我將為你而死

If I'm gon' kill for you

如果我將為你奮戰

Then I'll spill this blood for you, hey

那我絕對會為你拋頭顱灑熱血

 

Hey, hey Hey, hey

Hey, hey Hey, hey

 

Who gon' pray for me?

誰還會為我祈禱

Take my pain for me?

帶走我的苦痛

Save my soul for me?

救贖我的靈魂

'Cause I'm alone, you see

因為如你所見 我是孤單一人

If I'm gon' die for you

如果我將為你而死

If I'm gon' kill for you

如果我將為你奮戰

Then I'll spill this blood for you, hey

那我絕對會為你拋頭顱灑熱血

 

Just in case my finger roll

萬一我失手了

I live by my own, no

我只好獨自過活

I live by my own, no

只好獨自過活

I live by my own

只好獨自過活

Just in case my finger roll

萬一我失手了

I live by my own, no

我只好獨自過活

I live by my own, no

只好獨自過活

I live by my own

只好獨自過活

 

arrow
arrow

    柚子 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()