close

 

"在我還很脆弱、沒有安全感的時刻,他出現了。這就是所謂有毒的感情(toxic relationship)。

在這種關心裡唯一的好處就是,去得快,所以我很快地就走出來。

這種關係在我人生中發生很多次了,這些經驗就成了這首歌的靈感。"

 

第一次聽到這首歌的時候,腦海中浮現了很多科幻愛情電影的場景,

尤其是像"骸骨之城"或"墮落天使"之類的電影更適合把這首歌當成是主題曲!

以前Avril的歌編曲都以簡單的吉他、鼓、鋼琴或是一些電子合成器為主,

這次少見的融入一些弦樂器還有和聲,營造出大格局的氣勢,

雖然再釋出專輯名稱時,Little Black Stars 們都期待這是一首搖滾歌曲,

但這全新的曲風與常識、我覺得反而更耳目一新!

 

Avril Lavigne - I Fell In Love With The Devil  我愛上了魔鬼

Shot guns and roses

槍與玫瑰

Make a deadly potion

調配出致命的劑量

Heartbreak explosions

在你魯莽的的衝動中

In reckless motion

爆裂般的徹底心碎

Teddy bears and "I'm sorry" letters

就連泰迪熊 和寫著"對不起"的道歉信

Don't seem to make things better

也於事無補

Don't bury me alive

別再用甜言蜜語和枕邊情話

Sweet talk and lullaby

蒙騙我

 

But I-I-I-I-I can't stop the rush

但我 停不下這失速的愛

And I-I-I-I-I can't give you up

而且我 也放不下你

No I-I-I-I-I, no you're no good for me

不 就算知道你不適合我

You're no good for me

你不適合我

 

I fell in love with the devil

我愛上了魔鬼

And now I'm in trouble

我身陷麻煩

I fell in love with the devil

我愛上了魔鬼

I'm underneath his spell (Ahhh)

我中了他愛情的詛咒

Someone send me an angel

誰能為我召來天使

To lend me a halo

借我那圈光環

I fell in love with the devil

我愛上了魔鬼

Please, save me from this hell (Oh-oh-oh-oh)

請從這煉獄中拯救我

 

Got me playing with fire (playing with fire)

你讓我玩得過火

Baby, hand me the lighter (hand me the lighter)

寶貝再讓我玩得更火

Taste just like danger (taste just like danger)

嘗起來很危險

Chaotic anger (chaotic anger)

憤怒的情緒交雜

 

But I-I-I-I-I can't stop the rush

但我 停不下這失速的愛

And I-I-I-I-I can't give you up

而且我 也放不下你

No I-I-I-I-I, no you're no good for me

不 就算知道你不適合我

You're no good for me

你不適合我

 

I fell in love with the devil

我愛上了魔鬼

And now I'm in trouble

我身陷麻煩

I fell in love with the devil

我愛上了魔鬼

I'm underneath his spell (Ahhh)

我中了他愛情的詛咒

Someone send me an angel

誰能為我召來天使

To lend me a halo

借我那圈光環

I fell in love with the devil

我愛上了魔鬼

Please, save me from this hell (Oh-oh-oh-oh)

請從這煉獄中拯救我

 

Angels and devils always fight over me (fight over me)

內心的天使與魔鬼來回交戰

Take me to heaven, wake me up from this dream

帶我到天堂 讓我在這場噩夢裡清醒

Even in sunlight are crashed out over me

就算是曝曬在太陽光底下

It's now or never, wake me up from this dream

也是最後一次機會將我喚醒

 

I fell in love with the devil

我愛上了魔鬼

And now I'm in trouble

我身陷麻煩

I fell in love with the devil

我愛上了魔鬼

I'm underneath his spell (Ahhh)

我中了他愛情的詛咒

Someone send me an angel

誰能為我召來天使

To lend me a halo

借我那圈光環

I fell in love with the devil

我愛上了魔鬼

Please, save me from this hell (this hell)

請從這煉獄中拯救我

 

Take deep, sink, sink, fear (Ahh, ahh, ahh, ahh, ahh)

越陷越深 越深 越深 恐懼

Take deep, It's killing me

無法自拔 快沒了命

I fell in love with the devil (take deep) (Ahh, ahh, ahh, ahh)

我愛上了魔鬼 (無法自拔)

And now I'm in trouble (sink, sink, fear) (Ahh, ahh, ahh, ahh)

我身陷麻煩 (越深 越深 恐懼)

I fell in love with the devil (take deep) (Ahh, ahh, ahh, ahh)

我愛上了魔鬼 (無法自拔)

It's killing me

快沒了命

 

Head Above Water 其他歌曲翻譯介紹

Avril Lavigne - It was In Me 在我心裡

Avril Lavigne - Souvenir 夏日紀念

Avril Lavigne - Birdie 囚鳥

Avril Lavigne - I Fell In Love With The Devil 我愛上了魔鬼

Avril Lavigne - Bigger Wow  瘋狂人生

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    柚子 發表在 痞客邦 留言(3) 人氣()