close

 

搭上美國期中選舉熱潮,Shawn Mendes 是出最新主打 Youth MV,

鼓勵青年們不要忽視自己的力量也能改變一切!

 

這支單曲找來了靈魂新人 Khalid 合作,

很可惜地,柚子並不覺得這是一個好決定...

坦白說,兩個人的聲線各自獨立,

並未交織出新的火花,

反而任何一個人獨唱都會讓我更喜歡這首歌,

因為歌詞非常具有意義,旋律也很輕快好聽!

 

Shawn Mendes 曾在受訪時說,

Youth 是新專輯裡面最重要的一首歌,

因為他想要寫出在面對悲劇時,

屬於我們這個世代的真實感受

所以他寫了這首 Youth,

想告訴大家就算這世界再怎麼變動,

也無法改變心聲帶的年輕氣盛、理想與活力

 

Shawn Mendes - Youth ft. Khalid 年輕氣盛

Here I am, stuck on this couch

現在的我 陷在沙發裡

Scrolling through my notes

隨意翻閱著筆記

Heart was broken, still not growing, nah

心碎了 卻還沒長大

Waking up to headlines

漸漸地開始認識了那些

Filled with devastation again

充滿災難性傷害的頭條新聞

My heart is broken

我的心碎了

But I keep going

但我仍大步前行

 

Pain, but I won’t let it turn into hate

雖然有傷痛 但我不會轉變成仇恨

No, I won’t let it change me

我不會讓它改變我

Never losing sight of the one I keep inside

永遠不會失去我內心堅持的觀點

Now, I know it

現在 我懂了

Yeah, I know it

是的 我很清楚

 

You can’t take my youth away

你奪不走我的年輕氣盛

This soul of mine will never break

我的靈魂永遠不會被擊垮

As long as I wake up today

只要我還活著

You can’t take my youth away

你就奪不走我的年輕氣盛

This soul of mine will never break

我的靈魂永遠不會被擊垮

As long as I wake up today

只要我還活著

You can’t take my youth away

你就奪不走我的年輕氣盛

You can’t take my youth away

你就奪不走我的年輕氣盛

 

It’s hard to sleep at night

當我知道外頭的那些紛擾

Knowing what’s outside

總是難以入睡

Feeling hopeless

感到徹底絕望

I need focus

我需要更專心

You hit me with words I never heard come out your mouth

聽到那些你不曾說出的話 我很吃驚

To be honest

老實說

I don’t want it, no

我不想要這世界變成你說的那樣

 

Pain, but I won’t let it turn into hate

雖然有傷痛 但我不會轉變成仇恨

No, I won’t let it change me

我不會讓它改變我

Never losing sight of the one I keep inside

永遠不會失去我內心堅持的觀點

Now, I know it

現在 我懂了

Yeah, I know it

是的 我很清楚

 

You can’t take my youth away

你奪不走我的年輕氣盛

This soul of mine will never break

我的靈魂永遠不會被擊垮

As long as I wake up today

只要我還活著

You can’t take my youth away

你就奪不走我的年輕氣盛

This soul of mine will never break

我的靈魂永遠不會被擊垮

As long as I wake up today

只要我還活著

You can’t take my youth away

你就奪不走我的年輕氣盛

You can’t take my youth away

你就奪不走我的年輕氣盛

 

Pain, but I won’t let it turn into hate

雖然有傷痛 但我不會轉變成仇恨

No, I won’t let it change me

我不會讓它改變我

Pain, but I won’t let it turn into hate

雖然有傷痛 但我不會轉變成仇恨

No, I won’t let it change me

我不會讓它改變我

 

You can’t take my youth away

你奪不走我的年輕氣盛

This soul of mine will never break

我的靈魂永遠不會被擊垮

As long as I wake up today

只要我還活著

You can’t take my youth away

你就奪不走我的年輕氣盛

This soul of mine will never break

我的靈魂永遠不會被擊垮

As long as I wake up today

只要我還活著

You can’t take my youth away

你就奪不走我的年輕氣盛

You can’t take my youth away

你就奪不走我的年輕氣盛

arrow
arrow

    柚子 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()