全英文版

英文+西文版

英國殿堂級、澳洲國寶級天后 Kylie Minogue 睽違三年的新專輯 Golden

在澳洲、英國、還有0宣傳的台灣都空降冠軍,敲強的啦!

上張專輯 Kiss Me Once 銷量奇差,連英國都不挺,

這次改走鄉村舞曲路線,相信會更受到美國市場歡迎!

 

Stop Me From Falling 是這張專輯第二波主打,

還搭上拉丁狂潮一次出了兩種版本!

小編個人偏向西文版的,除了更有熱鬧、想跳舞的感覺外,

另一個原因就是原版前奏跟首單幾乎ㄧ模一樣啊啊啊啊啊!

 

這首歌歌詞非常可愛,

描述早就認識很久的朋友,卻突然擦出火花

那種明明深知合得來卻又不想越界的矛盾感

聽完覺得凱姨根本還是凱妹少女!超可愛!

 

Kylie Minogue - Stop Me From Falling 別讓我淪陷 

Somehow we've always been together

不知道為甚麼 我們一直都是好朋友

But never got together

但從來沒有真正在一起

I never felt the pressure 'til now

我從來沒有感受到像現在一樣的緊張氣氛

There's something in the air

空氣中好像瀰漫著什麼

I'm here and you're just there

你和我都在這裡

I can't pretend that I don't care

我無法假裝我毫不在意

 

Yeah, one day I might get it right

有一天我一定會搞懂

Am I ready for tonight?

今晚我是不是已經準備好了

Yeah, caution, caution, amber lights

小心!小心!警示燈大閃!

Still can't get you off my mind

我還是忘不掉你啊

 

Don't know how, I don't know where

不知道為甚麼 不知道從哪裡開始

But we're becoming more than friends

我們的感情已經超越朋友

Getting closer to the edge

距離戀人越來越近了

Stop me from falling

別讓我淪陷啊

Shoulda seen the warning sign

我早該發現警告的

Now we're running out of time

但現在已經來不及煞車了

Kinda wanna cross the line

好像快要越界了

Stop me from falling

別讓我淪陷啊

 

For you For you

只為你 只為你

Stop me from falling

別讓我為你淪陷阿

For you For you

只為你 只為你

Stop me from falling

別讓我為你淪陷阿

 

One risk from lying on your shoulder

依偎在你肩上最大的風險

When I was feeling colder

就是當我孤單寂寞覺得冷時

And now I can't get over

我沒辦法再獨自面對

One kiss, a dangerous situation

一個吻 一個危險的感情狀態

I'm lost in hesitation

好徬徨無助啊

My heart's a little shaken

我的心早已被你動搖

 

Yeah, one day I might get it right

有一天我一定會搞懂

Am I ready for tonight?

今晚我是不是已經準備好了

Yeah, caution, caution, amber lights

小心!小心!警示燈大閃!

Still can't get you off my mind

我還是忘不掉你啊

 

Don't know how, I don't know where

不知道為甚麼 不知道從哪裡開始

But we're becoming more than friends

我們的感情已經超越朋友

Getting closer to the edge

距離戀人越來越近了

Stop me from falling

別讓我淪陷啊

Shoulda seen the warning sign

我早該發現警告的

Now we're running out of time

但現在已經來不及煞車了

Kinda wanna cross the line

好像快要越界了

Stop me from falling

別讓我淪陷啊

 

For you For you

只為你 只為你

Stop me from falling

別讓我為你淪陷阿

For you For you

只為你 只為你

Stop me from falling

別讓我為你淪陷阿

 

Don't know how, I don't know where

不知道為甚麼 不知道從哪裡開始

But we're becoming more than friends

我們的感情已經超越朋友

Getting closer to the edge

距離戀人越來越近了

Stop me from falling

別讓我淪陷啊

Shoulda seen the warning sign

我早該發現警告的

Now we're running out of time

但現在已經來不及煞車了

Kinda wanna cross the line

好像快要越界了

Stop me from falling

別讓我淪陷啊

 

For you For you

只為你 只為你

Stop me from falling

別讓我為你淪陷阿

For you For you

只為你 只為你

Stop me from falling

別讓我為你淪陷阿

arrow
arrow

    柚子 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()