close

柚子個人最愛的西洋三ㄎㄧㄤ妹,

抽筋的紐西蘭ㄎㄧㄤ妹 Lorde

中邪的瑞典ㄎㄧㄤ妹 Tove Lo

最後很愛蹲的丹麥ㄎㄧㄤ妹,你也一定要認識的,就是

(以上三人每次 LIVE 都有一看就上癮的詭異肢體動作) 

 

從與 Major Lazer 合作的 Lean On 打開全球知名度,

到自己以個人單曲 Final Song 打出好成績,

MØ 始終遊走在 POP 與 Indie 中間那最詭異的平衡點

副歌旋律越來越洗腦的同時,卻仍能抓住自己的音樂特色,

尤其副歌進入 drop 的輕快鼓聲與電子節拍,

充分展現年少時的充沛活力,與青春時自由奔放的快感,

非常契合這首歌頌年少輕狂歲月的主題!

相信 MV 出來,認真打歌之後,會成為繼 Final Song 後的下一首熱單!

 

MØ - When I Was Young 年少輕狂

When the sky was gold

曾經天空是一片金黃

And I needed no protection

那時的我不需要任何保護

But as the wind would blow

但當風開始

A thousand miles in no direction

向千裡之外 四方吹拂

Man, it was a beautiful sight

親愛的 這是多美的景色啊

Days were soaked in sunlight

每天沉浸在金黃的陽光之中

Just so long ago

好像已經是很久以前的事了

But lately I like to imagine

但我最近 卻時常想起

 

When I was young

當我還年少時

Whatever happened it would do me no wrong

無論發生甚麼事 我都覺得無所謂

As long as I could sing my favorite song

只要我能唱著我喜歡的歌就好

When I was young, oh

當我還年少時

And the holidays went on and on

日子就像無憂的假日 天天恣意地過

We were so high

瘋狂地玩樂

Let the freeway take us into the night

在公路上疾行 駛入黑夜

And in the dark you sang my favorite song

而你唱起了我最愛的一首歌

When I was young, oh

當我還年少時

And the holidays went on and on

日子就像無憂的假日 天天恣意地過

And on, and on, and on

每天 每天 每天

When I was young

當我還年少時

(Woo!)

 

Now the sky is gray

而如今天空卻是一片灰暗

But honestly, it doesn’t hurt me (No)

但事實上 我並不會難過

I learned to find my way

我學會在迷茫中 找到自己的方向

On the path and no returnin’, oh, oh

走在我的康莊小徑上 永不回頭

Everything I’ve left behind

將一切留在過去

I'm reminded every time I meet your eyes

但當我看見你的雙眼時 我又想起了一切

We were so bold and brave

那時的我們有多麼勇敢

Baby, can you imagine?

親愛的 你可以想像嗎

 

When I was young

當我還年少時

Whatever happened it would do me no wrong

無論發生甚麼是 我都覺得無所謂

As long as I could sing my favorite song

只要我能唱著我喜歡的歌就好

When I was young, oh

當我還年少時

And the holidays went on and on

日子就像無憂的假日 天天恣意地過

We were so high

瘋狂地玩樂

Let the freeway take us into the night

在公路上疾行 駛入黑夜

And in the dark you sang my favorite song

而你唱起了我最愛的一首歌

When I was young, oh

當我還年少時

And the holidays went on and on

日子就像無憂的假日 天天恣意地過

And on, and on, and on

每天 每天 每天

When I was young

當我還年少時

(Woo!)

 

When I was young

當我還年少時

We would play with fire

我們常常挺而走險

When I was young

當我還年少時

And we would fuck the price

我們花錢從不手軟

When I was young

當我還年少時

It was do or die

一不做二不休

I would give my life just to feel like

我願意用盡生命去體會

When I was young

當我還年少時

 

Ohh, oh-oh-oh-oh (Oh, do or die)

噢 一不做二不休

When I was young

當我還年少時

Do me no wrong

總覺得自己不會犯錯

We were so high

每天玩樂

Oh, and the holidays went on and on

就像假日一樣瘋狂地過

And on, and on, and on

每天 每天 每天

When I was young

當我還年少時

arrow
arrow

    柚子 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()