close

Halsey 第二張專輯 Hopeless Fountain Kingdom 破碎王國 的第二波主打 Bad At Love,

在擔任主打之前,就已經在銷售、串流已經有相當亮眼的表現。

也是專輯裡面我前三喜歡的歌曲(推薦:SorryAngel On Fire 

Halsey 在接受比爾伯伯採訪時談到了這首歌寫進了她的四段感情,

密西根男孩、新澤西男孩、加州眼睛女孩、倫敦女孩(對,她是雙性戀!)

是相當具有個人故事的一首歌喔!

 

Halsey海爾希 - Bad At Love 不懂愛 

Got a boy back home in Michigan

帶了一個密西根男孩回家

And it tastes like Jack when I'm kissing him

她得吻嘗起來有種威士忌的香味

So I told him that I never really liked his friends

所以我告訴她我從來都不喜歡他的那些朋友

Now he's gone and he's calling me a bitch again

結果他又罵了我一聲婊子就離開了

There's a guy that lives in a garden state

那是個住在紐澤西的男孩

And he told me that we'd make it 'til we graduate

他認為我們在畢業前都不會成功

So I told him that the music would be worth the wait

所以我告訴他音樂這條路是值得等待的

But he wants me in the kitchen with a dinner plate

但他希望我在廚房為他準備晚餐就好

 

I believe, I believe, I believe, I believe

我相信 我相信 我相信

That we're meant to be

我們注定要在一起

But jealousy, jealousy, jealousy, jealousy

但妒忌 妒忌 妒忌

Get the best of me

吞噬了我最好的那一面

Look, I don't mean to frustrate,

嘿聽著,我不是故意要如此消沉

But I always make the same mistakes, yeah

但我一直重蹈覆轍

Always make the same mistakes 'cause...

一直犯下一樣的錯 因為

 

I'm bad at love, ooh-ooh

我就是不太會談戀愛阿

But you can't blame me for tryin'

但你不可以怪我去嘗試

You know I'd be lyin' sayin'

你知道我會躺著對你說

You were the one, ooh-ooh

你就是我命中注定的人啊

That could finally fix me

那個可以救贖我的人

Lookin' at my history

看看我的感情使阿

I'm bad at love

你就知道我有多麼不會談感情了

 

Got a girl with California eyes

認識了一個有種加州眼睛的女孩

And I thought that she could really be the one this time

我想她真的就是那個人了吧

But I never got the chance to make her mine

但我卻從沒機會去擁有她

Because she fell in love with little thin white lines

因為她愛的是那一條一條的古柯鹼

London girl with an attitude

接著是很有個性的倫敦女孩

We never told no one but we look so cute

我們從來沒有公開這段戀情 但在別人眼裡我們是如此地可愛

Both got way better things to do

我們總是有好多事要忙

But I always think about it when I'm riding through

後來我經過那些回憶的地方時 總會想起她

 

I believe, I believe, I believe, I believe

我相信 我相信 我相信

That I'm in too deep

我陷入地太深了

But jealousy, jealousy, jealousy, jealousy

但妒 忌妒忌 妒忌

Get the best of me

吞噬了我最好的那一面

Look, I don't mean to frustrate,

嘿聽著,我不是故意要如此消沉

But I always make the same mistakes, yeah

但我一直重蹈覆轍

Always make the same mistakes 'cause...

一直犯下一樣的錯 因為

 

I'm bad at love, ooh-ooh

我就是不太會談戀愛阿

But you can't blame me for tryin'

但你不可以怪我去嘗試

You know I'd be lyin' sayin'

你知道我會騙你說

You were the one, ooh-ooh

你就是我命中注定的人啊

That could finally fix me

那個可以救贖我的人

Lookin' at my history

看看我的感情史阿

I'm bad at love

你就知道我有多麼不會談感情了

I'm bad at love, ooh-ooh

我就是不懂得如何去愛阿

Oh, you know, you know, you know, you know

你知道 你知道 你知道得

I'm bad at love, ooh-ooh

我就是不懂得如何去愛阿

I'm bad at love, ooh-ooh

我就是不懂得如何去愛阿

 

I know that you're afraid

我知道你害怕

I'm gonna walk away

害怕我要離開你了

Each time the feeling fades

每當我們的火花消失的時候

Each time the feeling fades

每當我們的火花消失的時候

I know that you're afraid

我知道你害怕

I'm gonna walk away

害怕我要離開你了

Each time the feeling fades

每當我們的火花消失的時候

 

I'm bad at love, ooh-ooh

我就是不太會談戀愛阿

But you can't blame me for tryin'

但你不可以怪我去嘗試

You know I'd be lyin' sayin'

你知道我會躺著對你說

You were the one, ooh-ooh

你就是我命中注定的人啊

That could finally fix me

那個可以救贖我的人

Lookin' at my history

看看我的感情史吧

I'm bad at love, ooh-ooh

我就是不太會談戀愛阿

Oh, you know, you know, you know, you know

你知道 你知道 你知道得

I'm bad at love, ooh-ooh

我就是不太會談戀愛阿

arrow
arrow

    柚子 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()