"這首歌是關於盡情享受人生。

如果你還沒有得到你所渴望的、你所應得的,那就快為自己的人生找到更多更精采的驚喜!"

 

身為專輯為三的快節奏歌曲,這首 Bigger Wow 與 Dumb Blonde 是少數可以嗅到 Old Avril味道的作品,

有第一張 Let Go 與第五張同名專輯的影子。

這張專輯裡柚子最喜歡的就是這首歌的歌詞,

尤其 Avril 在兩段主歌都用她前所未見的一種比較甜、ㄉㄧㄚ的聲音詮釋,

這位大姊真的已經三十多歲了嗎...

 

Avril Lavigne - Bigger Wow  瘋狂人生

Yeah, you could show up at my front door

你可以身騎白馬 帥氣現身我家門口

On a white horse, I'll be ready

我會準備好赴你的約

We can jump out of an airplane

我們可以從飛機上一躍而下

We could fall like we're confetti

像五彩紙屑一般灑落

Just like kites, unafraid of those heights

就像風箏一樣無所畏

We could sail across the ocean

我們可以航越海洋

Winter, summer, any season

一起走過四季

You can kiss me on a mountain top

你可以在山頂吻我

Don't ask me for a reason

千萬別問我理由

Just like kites, unafraid of those heights, no

就像風箏一樣無所畏

'Cause sooner or later

因為這早晚都會發生的

 

I just want a bigger wow, I'm not complaining

我只是想要更瘋狂的人生 我並不是在抱怨

If you throw me up, I won't come down

如果你將我高高拋起 我不會乖乖落下

Just say you're waiting for me

只要你說你在等我

I'll meet you in the clouds

我會在雲端等著你

I just want a bigger wow

我只是想要更瘋狂的人生

B-b-b-b-b-bigger (Wow)

更更更更更瘋狂的人生

Na na na, na na na B-b-bigger (Wow)

Na na na, na na na B-b-b-bigger wow

 

Quit denying, stop pretending

別再否認 別再假掰

Just admit it, that you love it

就承認你愛這感覺

We can light up all of Vegas

我們可以點亮整座賭城

And we never will unplug it

我們瘋狂絕不斷電

But tonight, unafraid of those heights, no

但今晚 別怕瘋出新高度

Because sooner or later

因為這早晚都要做的

 

I just want a bigger wow, I'm not complaining

我只是想要更瘋狂的人生 我並不是在抱怨

If you throw me up, I won't come down

如果你將我高高拋起 我不會乖乖落下

Just say you're waiting for me

只要你說你在等我

I'll meet you in the clouds

我會在雲端等著你

I just want a bigger wow

我只是想要更瘋狂的人生

B-b-b-b-b-bigger (Wow)

更更更更更瘋狂的人生

Na na na, na na na B-b-bigger (Wow)

Na na na, na na na B-b-b-bigger wow

 

You can tell me all the reasons

你可以鬼扯千百萬個理由

Why we shouldn't be together

說我們不該在一起

And spin me 'til I fall down

瘋狂旋轉直到我昏頭跌倒

Say that this will last forever

告訴我這一切會是永遠

Come on, now

拜託 現在

 

I just want a bigger wow, I'm not complaining

我只是想要更瘋狂的人生 我並不是在抱怨

If you throw me up, I won't come down

如果你將我高高拋起 我不會乖乖落下

Just say you're waiting for me (Bigger wow bigger wow)

只要你說你在等我

I'll meet you in the clouds

我會在雲端等著你

I just want a bigger wow

我只是想要更瘋狂的人生

B-b-b-b-b-bigger (Wow)

更更更更更瘋狂的人生

 

Na na na, na na na B-b-bigger (A bigger wow)

Na na na, na na na B-b-b-bigger wow

Na na na, na na na B-b-b-bigger

Na na na, na na na B-b-b-b-b-bigger wow

 

Head Above Water 其他歌曲翻譯介紹

Avril Lavigne - It was In Me 在我心裡

Avril Lavigne - Souvenir 夏日紀念

Avril Lavigne - Birdie 囚鳥

Avril Lavigne - I Fell In Love With The Devil 我愛上了魔鬼

Avril Lavigne - Bigger Wow  瘋狂人生

arrow
arrow
    全站熱搜

    柚子 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()