close

在與 Khalid 合作 Lovely 走紅之後,

Billie Eilish 帶來一首風格非常黑暗、獨特的新單曲 you should see me in a crown

跟鋼琴伴奏的 lovely 不一樣的是,這首歌運用了大量的電子合成器做為背景節拍,

尤其副歌的時候帶來沉重的壓迫感,感覺非常適合用在史詩片反派壞皇后出現時的出場音樂啊!

 

Billie Eilish - you should see me in a crown  見證后時代

Bite my tongue, bide my time

輕咬我的舌尖 蹉跎我的光陰

Wearing a warning sign

全身散發警示的氣息

Wait 'til the world is mine

直到全世界都屬於我的時候

Visions I vandalize

試圖蒙蔽隱瞞的畫面

Cold in my kingdom size

在我的國度裡的一股惡寒

Fell for these ocean eyes

把我推向那雙如海般深藍的眼

 

You should see me in a crown

你真該看看我頭戴后冠的威風

I'm gonna run this nothing town

統治著這個虛無的世界

Watch me make 'em bow

看我讓他們彎腰稱臣

One by one by one

一個接著一個

One by one by

爭先恐後

You should see me in a crown

你真該看看我頭戴后冠的威風

Your silence is my favorite sound

你的靜默是我最愛的樂聲

Watch me make 'em bow

看我讓他們彎腰稱臣

One by one by one

一個接著一個

One by one by

爭先恐後

 

Count my cards, watch them fall

算計著手中的王牌 看著他們一個一個倒下

Blood on a marble wall

灑在牆上的血跡

I like the way they all

我喜歡他們這麼聽話

Scream

驚聲尖叫

Tell me which one is worse

告訴我哪個選擇比較糟

Living or dying first

是生還是死

Sleeping inside a hearse

沉睡在靈柩裡

I don't dream

我不是在作夢

 

You say

你說

Come over baby

親愛的 再靠近我一些吧

I think you're pretty

我覺得你好美

I'm okay

我接受

I'm not your baby

可我不是你的愛人

If you think I'm pretty

如果你覺得我很美

 

You should see me in a crown

你真該看看我頭戴后冠的威風

I'm gonna run this nothing town

統治著這個虛無的世界

Watch me make 'em bow

看我讓他們彎腰稱臣

One by one by one

一個接著一個

One by one by

爭先恐後

You should see me in a crown

你真該看看我頭戴后冠的威風

Your silence is my favorite sound

你的靜默是我最愛的樂聲

Watch me make 'em bow

看我讓他們彎腰稱臣

One by one by one

一個接著一個

One by one by

爭先恐後

 

Crown

后冠

I'm gonna run this nothing town

統治著這個虛無的世界

Watch me make 'em bow

看我讓他們彎腰稱臣

One by one by one

一個接著一個

One by one by

爭先恐後

You should see me in a crown

你真該看看我頭戴后冠的威風

Your silence is my favorite sound

你的靜默是我最愛的樂聲

Watch me make 'em bow

看我讓他們彎腰稱臣

One by one by one

一個接著一個

One by one by

爭先恐後

arrow
arrow

    柚子 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()