延續著想要做一張快樂同志專輯的概念,

這首歌電子合成器與 My My My 一樣用的較重!

日前他也在 Taylor 的巡迴演唱會上宣布 8/31 新專輯 Bloom 就要問世囉!

 

Troye 把自己的心比喻為花園

自己心裡的秘密與個性則是裡面的裝飾品

The fountains and the waters  are begging just to know ya

「心底的噴泉與水流,都乞求著想要認識你」

這句歌詞尤其可愛,把內心的渴望連結花園的主題

更巧妙的連結了「水」,讓可愛之餘又帶點想像空間

也有很多人直接都把 Bloom 都解讀成「後面」的花綻放呢><

 

Troye Sivan - Bloom 心綻放

Take a trip into my garden

進來我的秘密花園逛逛吧

I've got so much to show ya

我有好多玩意兒想秀給你看

The fountains and the waters

心底的噴泉 水流

Are begging just to know ya

都渴望著認識你

 

And it's true, baby

這是真的 寶貝

I've been saving this for you, baby

我為你珍藏了這一切 寶貝

 

I guess it's something like a fun fair

我想 這是場有趣的展覽

Put gas into the motor

幫馬達加點燃料吧

And boy I'll meet you right there

男孩 我會在那與你會合

We'll ride the rollercoaster

一起乘上雲霄飛車

 

And it's true, baby

這是真的 寶貝

I've been saving this for you, baby

我為你含苞待放 寶貝

 

I need to

我需要你

Tell me right before it goes down

在向下俯衝前告訴我

Promise me you'll

答應我你會

Hold my hand if I get scared now

在我害怕的時候 緊握住我的手

Might tell you to

我想告訴你

Take a second, baby, slow it down

等等 親愛的 放慢一點

You should know I, you should know I

你應該知道我 你應該知道我

 

 (Yeah I bloom) I bloom just for you

我的心只為你綻放

(I bloom) just for you

我的心只為你綻放

(Yeah I bloom) I bloom just for you

我的心只為你綻放

(I bloom) just for you

我的心只為你綻放

Come on, baby, play me like a love song

來吧 親愛的 像首情歌一樣取悅我

Every time it comes on

每當你出現時

I get this sweet desire

我便高張著甜美的慾望

(Yeah I bloom) I bloom just for you

我的心只為你綻放

(I bloom) just for you

我的心只為你綻放

 

Now it's the perfect season

現在正是最完美的季節

Yeah, let's go for it this time

我們一起去吧

We're dancing with the trees and

在森林間跳著舞

I've waited my whole life

我等了一生 只為這一刻

 

And it's true, baby

這是真的 寶貝

I've been saving this for you, baby

我為你含苞待放 寶貝

 

I need to

我需要你

Tell me right before it goes down

在向下俯衝前告訴我

Promise me you'll

答應我你會

Hold my hand if I get scared now

在我害怕的時候 緊握住我的手

Might tell you to

我想告訴你

Take a second, baby, slow it down

等等 親愛的 慢一點

You should know I, you should know I

你應該知道我 你應該知道我

 

 (Yeah I bloom) I bloom just for you

我的心只為你綻放

(I bloom) just for you

我的心只為你綻放

(Yeah I bloom) I bloom just for you

我的心只為你綻放

(I bloom) just for you

我的心只為你綻放

Come on, baby, play me like a love song

來吧 親愛的 像首情歌一樣取悅我

Every time it comes on

每當你出現時

I get this sweet desire

我便高張著甜美的慾望

(Yeah I bloom) I bloom just for you

我的心只為你綻放

(I bloom) just for you

我的心只為你綻放

 

Just for you

只為你

I bloom just for you

我的心只為你綻放

I bloom just for you

我的心只為你綻放

Baby, baby, I've been saving this for you, baby

寶貝寶貝 我為了你珍藏了這一切 寶貝

Baby, baby, I've been saving this for you, baby

寶貝寶貝 我為你含苞待放 寶貝

 

(Yeah I bloom) I bloom just for you

我的心只為你綻放

(I bloom) just for you

我的心只為你綻放

(Yeah I bloom) I bloom just for you

我的心只為你綻放

(I bloom) just for you

我的心只為你綻放

Come on, baby, play me like a love song

來吧 親愛的 像首情歌一樣取悅我

Every time it comes on

每當你出現時

I get this sweet desire

我便高張著甜美的慾望

(Yeah I bloom) I bloom just for you

我的心只為你綻放

(I bloom) just for you

我的心只為你綻放

 

Just for you

只為你

I bloom just for you

我的心只為你綻放

I bloom just for you

我的心只為你綻放

Just for you

只為你

I bloom just for you

我的心只為你綻放

I bloom just for you

我的心只為你綻放

 

其他 Troye Sivan 作品:

Troye Sivan - Dance To This ft. Ariana Grande

Troye Sivan - Strawberries & Cigarettes

Troye Sivan - My My My

 

arrow
arrow

    柚子 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()