close

奧斯卡表演片段:

 

艾米漢默與堤摩西柴勒梅德主演,

改編自同名小說電影<<以你的名字呼喚我>>已經在台灣上映了!

其中這首由美國紐約布魯克林獨立民謠唱作歌手 Sufjan Stevens

所創作的主題曲 Mysetery of Love,真的是正中我心啊!

加入非常符合這部電影的歷史元素,為電影量身打造,

好似喃喃自語的輕柔唱腔,就好像帶我們回到電影 1980 年代的那場短暫夏日之戀!

片尾曲看這裡  以你的名字呼喚我片尾曲 Visions of Gideon

 

Sufjan Stevens - Mystery Of Love 神秘的愛

Oh, to see without my eyes

噢 我仍能清楚地回想起

The first time that you kissed me

你初次吻我時的那股悸動

Boundless by the time I cried

在我哭泣時感到徬徨無措

I built your walls around me

但你築起了牆 阻隔了我們

White noise, what an awful sound

純淨的噪音 多麼惱人的聲響啊

Fumbling by Rogue River

好像我正在羅格河裡摸索著

Feel my feet above the ground

感受我雙腳就站在那裡

Hand of God, deliver me

上帝啊 帶我走吧

 

Oh, oh woe-oh-woah is me

唉 這就是我

The first time that you touched me

當你第一次輕碰我時

Oh, will wonders ever cease?

唉 我對你的愛慕會有止息的一天嗎

Blessed be the mystery of love

感謝我們擁有這一段神祕的愛

 

Lord, I no longer believe

上帝啊 我再也不相信

Drowned in living waters

將我溺於生命之泉裡吧

Cursed by the love that I received

為了我選擇來自

From my brother's daughter

兄弟女兒的愛

Like Hephaestion, who died

就像死去的赫斯費提翁

Alexander's lover

亞歷山大大帝的愛人(據傳兩人有同性之戀)

Now my riverbed has dried

如今我的河床已經乾涸

Shall I find no other?

我是不是再也遇不到比他更好的人了

 

Oh, oh woe-oh-woah is me

唉 這就是我

I'm running like a plover

我像千鳥一樣奔馳著

Now I'm prone to misery

現在我開始不懂

The birthmark on your shoulder reminds me

但你肩膀上的胎記喚回了我

 

How much sorrow can I take?

我還能承受多少痛苦呢

Blackbird on my shoulder

一隻黑鳥沉甸甸地站在我的肩上

And what difference does it make

當這段感情結束時

When this love is over?

(同性戀與異性戀)又有甚麼差異呢

Shall I sleep within your bed

我還能與你同床共枕嗎

River of unhappiness

難過地河依然奔騰著

Hold your hands upon my head

你的雙手輕捧我的臉頰

Till I breathe my last breath

直到我嚥下最後一口氣

 

Oh, oh woe-oh-woah is me

唉 這就是我

The last time that you touched me

你最後一次輕碰我時

Oh, will wonders ever cease?

唉 我對你的愛慕會有止息的一天嗎

Blessed be the mystery of love

感謝我們曾擁有這一段神祕的愛

 

片尾曲看這裡  以你的名字呼喚我片尾曲 Visions of Gideon

arrow
arrow

    柚子 發表在 痞客邦 留言(2) 人氣()